التصنيفات
شروحات

ليه لازم تعمل موقع على الانترنت – Website – لشركتك

مهما كان نشاطك وتخصص مجالك اصبح من الضرورى يكون ليك موقع الكترونى أو Website لأاسباب ممكن نلخصها فى اربع نقط:

أولاً:

الانطباع اللي بيديه الموقع للشركة أو المؤسسة للعملاء أو الفئة المستهدفة من العمل، انطباع ان الشركة أو المؤسسة مواكبة التطورات الحديثة والتكنولوجيا وانها دايما بتطور من نفسها وخدماتها او منتجاتها، وبيساعد يكبر حجم الشركة فى السوق و كمان هتقدر تعمل تسويق الكترونى بشكل سليم ، خصوصا لو مجالك بيستهدف عملاء بعيد أو المقر الرئيسي أو المدينة أو المحافظة أو حتى الدولة اللي فيها النشاط الاساسي، و ماتنساش ان الموقع الالكترونى هو الكيان الرسمى للشركة على الانترنت اللي بقي أساس حاجات كثيرة من أهمها التسويق.

ثانياً:

زى ما قلنا الموقع الالكترونى بقي الكيان الرسمى لأي شركة أو مؤسسة على الانترنت اللي بقي أساس حاجات كثيرة، وبشكل أكبر خلال سنوات قليلة فاتت بعد ظهور الموبايلات الذكية اللي سهلت على كل الناس من جميع الفئات انها تتواصل تقريبا 24 ساعة فى اليوم على مدار الاسبوع، اى وقت واى مكان متاح الانترنت، عشان كده بدأنا من سنين مع المواقع اللي تتوافق فى العرض مع اى حجم شاشة سواء موبايل، أو لاب توب، أو غيرها من الاجهزة الحديثة.

ثالثاً:

الانترنت بقي عبارة عن أكبر موجود فى العالم وأسهل مول ممكن اى حد يستفيد منه وأى مؤسسة تقدر تستغله عشان توصل لأكبر عدد من العملاء، بعد ما بقي صعب على أى حد ينزل ويلف على منتج معين هو عايزه أو خدمة معينة بيدور عليها، استغلال النت بيوفر وقت كبير جداً للطريفين. فكون ان شركة أو مؤسسة مالهاش موقع الكترونى يبقي فى كلمتين مالهاش وجود فعلي بين الناس.

رابعاً:

من خلال الموقع بيكون سهل عليك كشركة ومؤسسة انك توصل لأكبر عدد من العملاء زى ما قلنا حتى لو برا منطقتك ومدينتك أو حتى برا بلدك خالص، الموقع بيساعد أو كمان بقي أساس ان متكونس تقليدى وببتتعامل فى حدود منطقتك بس ولا شريحة واحدة معينة من العملاء بس. وسع المحيط اللي بتستهدفه ووسع مجال خدماتك بموقع وتسويق صح، عشان ارباحك تزيد.
 
تكلفة تصميم موقع الكتروني فى مصر _ ارخص استضافة مصرية _ اشهر شركات التسويق الالكتروني
 

مؤسسة مارسيليا لتصميم المواقع الالكترونية

مؤسسة مصرية رسمية

هاتف الشركة :  01033076500 – 01011668970
البريد الالكترونى : info@marslia.com

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *